Ik ben bezig met een tweede boek. En net zoals bij het eerste, heb ik een uiterst vaag idee waar het over gaat. Inmiddels weet ik dat het wachten op helderheid geen zin heeft. Dus schrijf ik gewoon. Dat geeft met het vertrouwen dat het juiste onderwerp vanzelf naar boven komt.
Tijdens het schrijven kreeg ik het idee om in mijn dagboeken van een jaar geleden te gaan kijken. Dit is de letterlijk de tekst uit mijn dagboek:
Ik merk dat er na een periode van weerstand altijd weer een inzicht komt. Dit keer over het steeds verder verfijnen van wat ik wel wil. Marketing komt daar in voor. Ik wil dat het echt is. Authentiek. Dat heb ik altijd al gehad. Niet verkopen om het verkopen zelf. Maar het zichtbaar maken van verlangens in wat je doet en wie je bent. Dat is wat ik graag wil. Het heeft met zichtbaarheid te maken. Zichtbaar van binnenuit daarom spreekt ondernemen mij aan. Maar ik had het nodig om eerst te ervaren wat zichtbaarheid met mij doet en nog steeds. Ik schrijf om met uit te drukken. Het komt vanbinnen. Het is creatieve expressie. En tegelijkertijd maakt het me zichtbaar. En niet in de zin van marketing / verkoop. Maar in de zin van wie ik ben, waar ik voor sta, wat mijn ideeën zijn. En dat is eng. Het is veel makkelijker om een verhaaltje te bedenken en dat op te dreunen. Maar dat komt niet aan. Ik wil dat mensen hun verhalen gaan delen en met name vrouwen. We kennen al verhalen genoeg van mannen. We hebben verhalen van vrouwen nodig. En die zijn er ook en ze mogen nu zichtbaar worden. Dat is voor mij het mannelijke en het vrouwelijke combineren. De verhalen in me laten broeden en ze naar buiten brengen op de vrouwelijke manier. Wel in het licht laten staan. Dus niet in kleine vrouwenkringen houden. Ze delen met vrouwen EN met mannen. Mannen mogen onze verhalen juist ook horen. Het brengt hen compassie, empathie, lijntje met boven. Het is voor hun de bevestiging dat het oké is om die gevoelens toe laten. Dat ook zij kwetsbaar mogen zijn. Dan zijn mannen en vrouwen niet meer afhankelijk van elkaar. Dan zijn ze complementair aan elkaar. Als ying, yang. Vrouwelijk met een beetje mannelijk in je. En mannelijk met een beetje vrouwelijk in je. Dat is zo waar het voor mij over gaat. Ik kan mensen hier mee helpen.
Wil jij hier hulp bij in je marketing? Dan is een 1 op 1 traject mijn beste manier om jou te helpen.
Je leert:
– wat jouw unieke boodschap is
– hoe je content maakt voor een jaar, vanuit het hart zonder ‘verhaaltjes’ te bedenken.
– wie jij bent in te zetten als marketingtool zonder dat het voelt als een marketingtrucje.
– hoe je zichtbaar bent met jouw bedrijf op jouw manier.
– hoe je klanten aantrekt die ontzettend blij worden van jou en vice versa.
– hoe je met jouw bedrijf kan raken van hart tot hart, gewoon door te zijn wie je bent. Zonder opsmuk. Zonder trucjes. Zonder heel hard schreeuwen.
Plan hier een afspraak voor een gratis typisch jij sessie,
Ik geef je meteen drie tips om nog meer JIJ in je marketing te stoppen.