Ik hik er tegen aan.
Zal ik een content creëerdag organiseren?
Ik krijg er regelmatig vragen over.
Dan kom ik op een leuke locatie en word ik enthousiast.
Ik zie al een paar mensen voor me die komen.
En ik denk: ja, dat ga ik regelen.
Verdere actie onderneem ik niet.
Als ik het idee eenmaal weer heb laten bezinken, is mijn enthousiasme weg.
Eerst dacht ik dat ik gewoon geen zin had om zo’n dag te organiseren. Dat het gedoe is.
Toen ik eenmaal bedacht had dat ik alles prima kon uitbesteden, viel dat weg.
Bovendien heb ik een hele goede vriendin die fantastisch kan organiseren.
Dat was het probleem niet. Hulp en oplossingen genoeg.
Wat was het dan?
Ik geloof er niet in.
Ik geloof niet dat ik mensen help door ze in een groep een dag lang content te laten maken.
Ik geloof wel dat het gezellig is. Mooie locatie. Samen lunchen. Gelijkgestemden bij elkaar.
Maar ik werk niet alleen voor de gezelligheid.
Ik werk ook voor resultaten.
Ik wil dat mijn klanten resultaten behalen.
Dus ik help ze op een manier waarvan ik weet dat ze het beste resultaat krijgen.
En dat is dus niet 1 dag in een groep content schrijven.
Dus die dag komt er niet.
Als je ergens nog geen actie op hebt ondernomen, wil dat niet zeggen dat je lui bent of een schop onder je kont verdient. Er zit iets achter. Onderzoek het. En doe er wat mee.
Zo herken baar. Alleen dat onderzoeken lukt me nog niet altijd. Of misschien weet ik het wel alleen weet ik niet wat ik dan anders wil. Nu ik dit opschrijf denk ik opeens dat ik weet wat het probleem misschien al is. Dat ga ik mooi onderzoeken.