Waarom ik zo van familiebedrijven houd

Alhoewel ik het niet in de gaten had toen ik er werkte, ik houd echt van familiebedrijven.

Een familiebedrijf is opgericht door een man of vrouw met een idee, een missie. Meestal iets wat uit het hart komt. Ze zijn gaan bouwen met hart en ziel, vanuit hun missie. Ze hebben een bedrijf groot gemaakt, op de kaart gezet. Ze vervullen een belangrijke nationale of lokale rol. Ze houden van wat ze doen.

Als marketeer is aen in zo’n bedrijf enerzijds fantastisch. Er is historie, er zijn verhalen. Je hoeft de verhalen alleen maar naar buiten te brengen. Anderzijds is het lastig. De eigenaar heeft vaak zijn eigen mening en schuift een goed doordacht productconcept zo aan de kant op basis van onderbuikgevoel.

Eigenlijk is dat precies zoals het moet zijn. De eigenaar is de ziel van het bedrijf. Hij of zij geeft het bedrijf een gezicht, een identiteit. En doet dat vanuit een pure intentie. De bedrijfsidentiteit is gelijk aan het imago. Dan klopt alles en word je onweerstaanbaar. En hoeft de marketeer alleen de verhalen te vertellen.

Familiebedrijven hebben de toekomst. Ze zetten altijd een stap extra. Niet alles gaat vanzelf, maar ze doen het vanuit passie, vanuit hun hart. En dat is het krachtigste communicatiemiddel dat er is. Daar houd ik van.

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, s.v.p. laat een reactie achter.x