Marketing met een missie betekent ontdekken en doen wat je leuk vindt en dat op een heldere manier naar buiten brengen. Het matchen van de binnenkant met de buitenkant maakt authentiek. Van binnen naar buiten dus. Waarom is dat zo belangrijk?
Vanuit het hart
Als je eerst met je binnenkant aan de slag gaat, heb je te maken met zaken van het hart. Je laat het denken even los en gaat voelen. Waarom doe je de dingen die je doet? Wat drijft je? Wat vind je belangrijk? Het antwoord op deze vragen brengt je tot jouw (bedrijfs)missie.
Het geeft je richting
Als je weet waar je het allemaal voor doet, geeft jouw missie richting. Telkens als je voor keuzes komt te staan, leg je deze langs je missie. Door weer even de aandacht te vestigen op wat je wilt, wat jij belangrijk vindt, weet je wat te kiezen.
Het plaatje klopt
Als je jouw missie leeft, doe je wat jij het beste kan en waar je plezier in hebt. Als je de binnenkant ‘op orde’ hebt is het tijd om naar buiten te treden. Hoe kun jij jouw missie zichtbaar maken voor de buitenwereld? Als je helder hebt waarom je de dingen doet is het gemakkelijker dit te vertalen in de huisstijl van jouw bedrijf, in de communicatie en in de marketingmix. Het plaatje klopt!
Als je van binnen naar buiten werkt, zorg je voor een authentieke uitstraling en boodschap. Dat zien mensen en dat werkt. Mensen weten jou te vinden om wie je bent.