Je leest de tekst op je laptopscherm. Een zucht, een onzichtbare hand op je keel. Het idee dat je dit naar buiten brengt, voelt beklemmend.
Jouw partner leest jouw blog, terwijl jij er naast zit op de bank. Onderzoekend kijk je hem aan. Dan zegt hij ineens: ‘weet je, het is wel heel persoonlijk wat jij schrijft.’
Je voelt een knoop in je maag. Er zit een verhaal in je dat eruit wil. En het enige wat je op papier krijgt is de afgevlakte versie. De woorden die je werkelijk wilt schrijven, slik je in.
Ooit googelde je naar storytelling. Wat bleek? Op een podium in je mooiste jurk voor een grote zaal je verhaal vertellen. Je bent afgehaakt.
Zodra je naar Instagram stories gaat en jezelf op het scherm ziet, haak je af. Je hebt geen zin om influencer of reality ster te worden.
Jouw persoonlijke verhaal is zo groot. Het duizelt je. Waar begin je?
Verhalen in business zijn een authentieke verbinder.
Het schrijven van verhalen zie ik als het lopen van een labyrint. Je loopt naar de kern en onderweg kom je van alles tegen. Ontdekken, ervaren en leren tijdens het lopen. Leren door doen.
Op het juiste moment, de juiste informatie krijgen. Een leidraad bij elke stap in het schrijfproces. Een begeleider voor ondersteuning en vragen. Zodat je plezier beleeft aan het schrijven. En zodat je stappen zet richting eindbestemming: de kracht van jouw verhaal in jouw bedrijf.
Als het gaat om marketing en sales ben je het meest effectief en authentiek als je communiceert via verhalen. Want verhalen worden onthouden. Verhalen in business zijn een geweldige verbinder, maar worden vaak onderschat. Er wordt gezegd door marketeers dat storytelling belangrijk is, maar wat het echt inhoudt weten ze vaak niet. Ik was zo’n marketeer.
Ik schreef al meer dan 15 jaar voor mijn werk zakelijke teksten en ik schreef sinds mijn 7e in dagboeken. Zowel zakelijk als persoonlijk schrijven was mij niet vreemd. Toch deelde ik nauwelijks persoonlijke verhalen in mijn bedrijf.
Tot ik een roman schreef. Wat ik toen leerde ging verder dan alles wat ik wist over marketing en sales. Eindelijk had ik een manier gevonden om zichtbaar te zijn zonder dat ik me ongemakkelijk voelde of het idee had dat ik me anders voor moest doen.
Schrijven heelde oude wonden, bracht zelfinzicht en nieuwe klanten voor mijn bedrijf. Ik koos heel bewust voor de kracht van verhalen in mijn bedrijf. Ruim 200 mensen hielp ik met het delen van hun persoonlijke verhalen in hun bedrijf of in een boek.
Het schrijven van jouw verhaal doet ertoe.
Raken met woorden. Inspireren met jouw verhaal. Dat kan JIJ. Zelfs als je vindt dat je niet goed schrijft.
Je zit ’s ochtends achter je laptop met een kop koffie, opent je mailbox en ontvangt een mail van Margriet die op jouw mailinglijst staat. Ze vertelt dat ze met tranen in haar ogen jouw nieuwsbrief heeft gelezen. Wat een herkenning.
De oprichtster van een netwerk van vrouwelijke ondernemers belt jou. Ze heeft jouw bericht op LinkedIn gelezen en vraagt of jij een workshop wilt geven tijdens hun maandelijkse bijeenkomst.
Er komen aanvragen voor coachsessies binnen per mail nadat je een e-mail hebt gestuurd met een persoonlijk verhaal waarin je vertelt wat het krijgen van ontslag met jou heeft gedaan.
Elke ochtend start je met schrijven. Je ervaart een onuitputtelijke bron van inspiratie. Het geeft je energie, voelt vrij en licht. Je schrijft moeiteloos en met plezier content voor jouw bedrijf.
Vandaag zit je een keer niet schrijvend achter je laptop. Je bent uitgenodigd door een bevriende onderneemster om haar boekpresentatie bij te wonen.
Een gevoel van opluchting overheerst. Jouw intuïtie klopte. Radicaal eerlijk zijn en jezelf uitspreken zorgt dat je de ongetemde versie van jezelf mag zijn en laat zien overal en bij iedereen.
Jouw bedrijf is jouw verhaal waard
testimonials
Lees dit verhaal van Femke.
Zij volgde een storytelling workshop.
Jouw woorden maken het verschil.
STORY | Business is een online story schrijftraining waarin jij leert hoe je met jouw verhalen verbindt, verkoopt en verandert.
Doe de training zo vaak als je wilt, je hebt onbeperkt toegang (geen einddatum).
Volg de training op verschillende apparaten: laptop, mobiel, tablet.
Het trainingsmateriaal bestaat uit video’s, audio’s, werkboeken en werkbladen.
Dit is een individuele groepstraining. Je schrijft alleen en hebt een groep om je heen voor steun en motivatie.
Dit is een online training met groepsbegeleiding. Feedback op teksten tijdens webinars en antwoord op al jouw vragen tijdens V&A sessies in de Facebookgroep.
Dit is geen standaard storytelling training. Zie het als een labyrint. Je loopt in 4 modules door het labyrint heen: je leert, je oefent, je schrijft. Aan het einde ben je bij de kern van jouw verhaal: je treedt naar buiten.
MODULE 1
Iedereen heeft een onuitputtelijke bron aan verhalen.
In deze module leer je:
MODULE 2
Verhalen zijn een authentieke verbinder in jouw bedrijf.
In deze module leer je:
MODULE 3
Ervaar de kracht van verhalen in marketing en sales.
In deze module leer je:
MODULE 4
Verhalen hebben een transformatiekracht: voor jou en de lezer
In deze module leer je:
STORY | Business is geen 1 op 1 coachingsprogramma, toch is feedback belangrijk. Daarom zijn er twee soorten bijeenkomsten waar je feedback krijgt om te leren en te verbeteren.
Tijdens de feedback workshops geef ik live feedback op een selectie van de aangeleverde teksten door de deelnemers. Je krijgt feedback of je leert van de feedback die ik geef aan anderen. Hier leer je op een snelle manier ontzettend veel van.
Er zijn Vraag & Antwoord sessies die jou helpen met het beantwoorden van dringende vragen zodat je niet vastloopt in het schrijfproces.
Deze begeleiding zorgt ervoor dat jij jouw vaardigheden verbetert en het vertrouwen in jezelf als schrijver vergroot. Ook als jouw tekst niet wordt geselecteerd, leer je ontzettend veel van meekijken als live feedback wordt gegeven op een tekst.
Uiteraard is alle feedback liefdevol en met respect, dat is vanzelfsprekend in deze training.
testimonials
Lees hier wat Ellen van de samenwerking met Gwyneth vond.
Meld je aan en start op vrijdag 15 oktober.
Plaats voor maximaal 20 deelnemers.
Registratie sluit op donderdag 14 oktober om 23.59 uur.
Als je STORY | Business koopt krijg je er 100% tevredenheidsgarantie bij. Dat betekent dat deze training jou helpt stappen zetten in het schrijven van jouw persoonlijk verhaal voor jouw bedrijf. En dat jij alles doet om dat te laten slagen.
Om in aanmerking te komen voor de 14-daagse tevredenheidsgarantie, moet je een bewijs overleggen dat je module 1 helemaal hebt gedaan. Als je het gevoel hebt dat ik mijn belofte niet ben nagekomen, stuur je jouw huiswerk in en krijg je jouw aankoopbedrag terug.
Als je jouw huiswerk niet binnen 14 dagen instuurt, is er geen terugbetaling mogelijk.
De training bestaat uit 4 modules die het fundament van jouw verhalen vormen.
Live workshops (met opname) waarin ik feedback geef op teksten van deelnemers.
Alles om ervoor te zorgen dat jij houvast hebt tijdens het schrijven. Zodat het je tijd en energie bespaart en schrijfplezier en inspiratie oplevert.
Live sessies (met opname) waarin je al je vragen kan stellen zodat het schrijfproces niet stagneert.
Je krijgt enorm veel waarde in deze training. Niets ervan is los verkrijgbaar. Er is – naar mijn weten – geen andere training die je op deze manier helpt met het schrijven van jouw persoonlijk verhaal voor jouw bedrijf.
Een tekstschrijver schrijft jouw verhalen voor jou. De kans dat iemand jouw persoonlijke verhalen met jouw authentieke stem net zo treffend kan verwoorden als jij is vrij klein. Een tekstschrijver vraagt gemiddeld 75 euro / uur. Laten we er vanuit gaan dat deze tekstschrijver gemiddeld 2 uur per week bezig is met het schrijven van jouw blogs, social media content e.d. Dat een jaar lang. Dat betekent een investering van 7.800 euro per jaar.
Een schrijfcoach begeleidt jou 1 op 1 met het schrijven van jouw verhalen. Ga daarbij ook uit van een tarief van ca. 75 euro / per uur. Bij deze optie schrijf je weliswaar zelf, maar zelfs een schrijfcoach kan niet in jouw hoofd meekijken.
Het werk van ghostwriters en schrijfcoaches wil ik niet afkraken. Ze doen geweldig werk. Maar is het ook voor jou? Ik schrijf alles zelf. Ik houd ervan, ik licht ervan op, het geeft me energie. Ik kan me voorstellen dat het voor jou ook zo is. Bovendien geeft het zelf doen jou meer zelfvertrouwen. Dat maakt marketing en sales gemakkelijker.
testimonials
Mandy vertelt over haar samenwerking met Gwyneth.
Meld je aan en start op vrijdag 15 oktober.
Plaats voor maximaal 20 deelnemers.
Registratie sluit op donderdag 14 oktober om 23.59 uur.
Story speaks to our true language of emotion.
Hierboven vind je wanneer de modules worden vrijgegeven. Je hebt meteen toegang tot de eerste module.
Je koopt deze training een keer en hebt daarna onbeperkt toegang. Je kan de training dus meerdere keren volgen in je eigen tempo. Of bij een volgende schrijfproject opnieuw starten.
Dat kan. Je betaalt in 5 termijnen. Deze worden maandelijks afgeschreven.
Op vrijdag 15 oktober start de training. Je krijgt dan een mail met inloggegevens voor het trainingsportaal. Vanaf daar heb je toegang tot al het trainingsmateriaal.
Als je STORY | Business koopt krijg je er 100% tevredenheidsgarantie bij. Dat betekent dat deze training jou helpt stappen zetten in het schrijven van jouw persoonlijk verhaal voor jouw bedrijf. En dat jij alles doet om dat te laten slagen.
Om in aanmerking te komen voor de 14-daagse tevredenheidsgarantie, moet je een bewijs overleggen dat je module 1 helemaal hebt gedaan. Als je het gevoel hebt dat ik mijn belofte niet ben nagekomen, stuur je jouw huiswerk in en krijg je jouw aankoopbedrag terug.
Als je jouw huiswerk niet binnen 14 dagen instuurt, is er geen terugbetaling mogelijk.
Er komt een moment dat mensen het bestaan van jouw bedrijf moeten weten. Dat kun je doen door te roepen: hallo, hier ben ik. Wie wil wat bij mij kopen? Of je kan meteen een verhaal vertellen. Je hebt onbeperkt toegang tot het trainingsmateriaal. Dus als je een jaar verder bent, kun je opnieuw de training volgen en nieuwe verhalen schrijven en oude verhalen herschrijven. Realiseer je ook dat een salespagina en een over mij pagina geen statische pagina’s zijn. Je past deze altijd meerdere keren aan. Omdat jij en jouw bedrijf steeds in beweging zijn.