Marketing voelde voor mij als ‘doen alsof’. Het voelde alsof ik me anders voor moest doen dat ik was. Ik vroeg me altijd af: ‘hoe kan ik nu iemand helpen als ik zelf ook niet alle antwoorden heb?’ Dus streefde ik steeds naar de beste versie van mezelf. Die versie die alle antwoorden wel heeft. En ‘fake it, till you make it.’ Dan doe je maar alsof je alles al weet omwille van het gelikte marketingverhaal.
Gelukkig weet ik inmiddels dat ik je nooit alles kan weten en dat het ook helemaal niet nodig is om iemand te helpen. Dat de honger naar steeds meer kennis ook een manier is om onzekerheid te verbergen. Want als je blijft leren, hoef je niet te ondernemen. En als je niets onderneemt, kun je ook geen fouten maken.
Een eerste stap is gewoon beginnen. En weet je, weg met ‘treed buiten je comfortzone’ dat is helemaal niet de plek waar je begint. Juist niet, zou ik zeggen. Je begint dichtbij jezelf. Waar het voelt als thuis en vertrouwd is. En van daaruit ga jij je marketing doen. Dat is voor mij eigen-wijze marketing.
Woensdag 16 januari om 10 uur geef ik een gratis webinar hierover. Ik vertel over:
- mijn angst om zichtbaar te zijn
- marketingvalkuilen die de meeste vrouwelijke ondernemers maken (ook ik).
- kansen voor 2019 in je marketing, die je nu direct kan implementeren.
Inschrijven kan hier; https://gwynethleermakers.webinargeek.com/eigen-wijze-marketing-1
Er komt een replay.