Ook ik houd me nog steeds in.
Ik luister nog steeds naar stemmen die zeggen:
Pas op dat je niet teveel deelt, dat gaat mensen irriteren.
Mensen hebben een hekel aan mail, een keer per week is al veel. Meer kan echt niet.
Je kan niet zomaar al je inzichten meteen delen. Je moet er eerst goed over nadenken. Er moet wel een boodschap inzetten.
Je moet niet al je kennis zomaar weggeven, straks willen je klanten nergens meer voor betalen. Je moet altijd wat achterhouden.
Je moet je wel laten zien dat jij alles heel goed voor elkaar hebt. Een klant koopt echt niets van je als je vertelt dat je het ook weleens niet weet. Dat zou te stom voor woorden zijn.
Je moet je inhouden, anders schrijft iedereen zich uit van je nieuwsbrief.
En weet je wat ik het allerliefste zou willen?
Dat marketing expressie is. Dat ik mijn marketing inzet om me te uiten. En dat ik het doe vanuit mijn essentie, vanuit wat mij drijft, vanuit passie, vanuit liefde.
Dat marketing geen woord meer is met negatieve bijklank. Dat ik het met dezelfde liefde kan uitspreken als de namen van mijn kinderen. Dat het gelijk staat aan het tonen van betekenis en het overbrengen van betekenis.
En dat ik mezelf toesta om te mailen wanneer ik wil. En me niet meer laat leiden door regels die ik zelf verzonnen heb. Dat ik de vrijheid heb om te delen wat ik wil.
En dat jij diezelfde vrijheid gaat ervaren.
Wil je hierop reageren? Doe het in de comments hieronder.
Hoi Gwyneth,
Bedankt voor je mail.
Op school vond ik het vak Marketing een geweldig vak, leuk..op een creatieve manier jouw boodschap over brengen. Maar door al die regels, hoe het allemaal wel of niet zou moeten raakt de lol er een beetje vanaf. Goed, dat wij ons daar steeds minder van aantrekken…..niet altijd makkelijk voor mezelf, maar “ i’m werking on it”! Wat laten we (ik spreek even voor mezelf hoor) toch vreselijk afleiden door “hoe je dingen hoort te doen” (wie bepaald dat eigenlijk??) Al die meningen van anderen……helemaal koekoek word je ervan!
Daarom vind ik Yoga ook zo lekker, even checken bij mezelf….”is de week verlopen zoals ik dit wilde?” of heb ik me teveel laten afleiden of teveel energie besteed aan dingen, die niet goed voor me zijn.
Ik geloof er wel in, dat wanneer je jezelf bent en vanuit liefde handeld, mensen die bij jou passen vanzelf op je pad komen. En je vanzelf verwijderd raakt van mensen, die je energie kosten en dus niet bij jou horen/verder kunnen helpen.
Dus Gwyneth, volg je gevoel….als jij een mail wil sturen, stuur je gewoon een mail…mensen, die geïnteresseerd zijn lezen hem echt wel!
Hele fijne dag nog, groetjes
Carrie