Met de juiste content, krijg je klanten. Je hoeft nooit meer te leuren om klanten te krijgen. Alleen nog maar te schrijven over wat je weet. Toevallig nam er afgelopen weekend nog iemand contact met me op via Linkedin. Don’t call us, we call you :). En dan echt.
Eerder vertelde ik dat er twee redenen zijn waarom mensen niet van je kopen (1. Er is geen behoefte aan je product / dienst. 2. Er is geen geld.). In deze twee gevallen maakt content het verschil niet.
Er zijn twee redenen waarom mensen niet van je kopen en waarbij content wel het verschil maakt.
Reden 1
Mensen geloven je niet. Je vertelt hoe geweldig je product is, maar ze zijn niet overtuigd. Of ze denken dat je niet de waarheid vertelt of dat je niet de nodige kennis hebt. Ze hebben geen vertrouwen in je intenties of in je competenties.
Reden 2
Ze geloven je. Ook dat je gelijk hebt over je product en dat het echt werkt. Maar ze geloven niet dat het voor hen werkt. Want ze hebben het al tig keer geprobeerd en het werkt vast voor anderen. Maar niet voor hen.
In deze twee gevallen kan content ervoor zorgen dat mensen wel van je kopen. Door het delen van waardevolle, inspirerende en relevante content werk je aan je geloofwaardigheid. Zodat mensen geloven dat jij de juiste persoon bent om hen te helpen en dat ze zelfs geloven dat het voor hen werkt.
Als je zorgt voor inspirerende en relevante content, kun je verkopen met je content. Dan hoef je alleen maar te delen wat je weet en zeggen mensen ‘ja’ tegen je aanbod.
Wil jij dit ook op een laagdrempelige manier leren? Doe dan meer aan de training RELEVANT.