Het verbaast mij. Vaak hoor ik mensen zeggen dat ze iets vanuit hun hart doen. Ze ondernemen vanuit intuïtie. Vervolgens ga ik een training volgen en word ik overspoeld met templates, invuloefeningen en stappenplannen. Die mijn hoofd op volle toeren laten draaien.
Begrijp me niet verkeerd. Ik houd van praktisch. Het werkt verhelderend, geeft duidelijkheid. Maar als het niet vanuit het hart komt, dan blijft het vaak hol, leeg. Het is zonder inspiratie. Zonder emotie. Of ‘gemaakte’ emotie. En dat is juist wat ik niet wil.
Ik wil geraakt worden in mijn hart. Dan voel ik dat het echt is. Dan ervaar ik die flow. De positieve energie die me dingen laat doen die ik eigenlijk niet durf. Dat gevoel krijg ik niet van invuloefeningen. Daar is meer voor nodig.
Dat meer noem ik magische marketing. Geïnspireerd vanuit het hart, in de praktijk gebracht door het hoofd. Dat is waar ik voor sta. En waar ik van houd. Van allebei de kanten.
De vrouwelijke directeur – die toen ik nog in loondienst was een goede mentor voor mij was – zag het al eerder. Zij zei dat ik visie had en deze wist te implementeren. En ik maar denken dat iedereen dat kon.
Waarschijnlijk denk jij dat ook over jouw talenten. Voor jou zijn ze gewoon, voor jouw klant bijzonder.
Magische marketing, met het hoofd in de wolken en de voeten op de grond. Vanuit het hart zonder het hoofd te vergeten. Jezelf zijn in je marketing. Geen trucjes meer. Dat is mijn manier.