De meeste ondernemers richten hun marketingcommunicatie op het wat. Ze vertellen wat ze doen: wij verkopen auto’s, ik geef juridisch advies, etc. Sommige bedrijven vertellen er ook nog bij hoe ze het doen. Dus wat hen onderscheid van een ander; wij verkopen de zuinigste auto’s van Nederland, ik geef online juridisch advies binnen 48 uur.
Bijna geen enkel bedrijf vertelt waarom ze dingen doen. En daar zit de kracht. Het communiceren van binnen naar buiten.
Waarom
Beantwoord deze vragen een voor jezelf.
- Waarom bestaat jouw bedrijf?
- Waarvoor kom je ’s ochtends uit bed?
- Wat zijn jouw drijfveren om dit werk te doen?
Voorbeeld Apple:
In alles wat we doen geloven we in anders denken.
Hoe
Beantwoord deze vragen een voor jezelf.
- Wat is typisch jij?
- Wat zijn jouw unieke verkooppunten?
Voorbeeld Apple
We maken mooie producten, simpel in het gebruik en gebruiksvriendelijk
Wat
- Welke producten of diensten verkoop je?
- Wat is jouw bedrijfsactiviteit?
Voorbeeld Apple
We maken geweldige computers