Ik zag deze pas weer voorbij komen. En eerlijk is eerlijk. Ik heb het zelf ook gebruikt als onderwerp van een e-mail. En het werkt. Mensen zijn nieuwsgierig. Ze denken dat je stopt met je bedrijf en willen weten waarom. De eerste keren dat ik dit zag, had ik niet eens door dat het een truc was. Hoewel ik een lichte irritatie voelde nadat ik de mail las en er achterkwam dat de betreffende ondernemer stopte met chocolade eten (of iets dergelijks niet relevants)
Het is een kwestie van tijd en dan werkt ook deze truc niet meer. Ik vertel jou er nu over en jij zult uit nieuwsgierigheid nog wel klikken op de mail en je misleidt voelen als het een truc blijkt te zijn om jou de mail te laten lezen. En overigens blij verrast als degene echt stopt en uitlegt waarom, diegene heeft jouw echte aandacht.
Dat is waar het om gaat: aandacht.
Je wilt niet de aandacht trekken.
Je wilt de aandacht krijgen.
En die mag je verdienen. Die aandacht is niet vanzelfsprekend.
Je kan je best doen om heel veel te leren over marketingtrucs waar mee je de aandacht trekt. Daar zijn genoeg (online) trainingen, cursussen en coachtrajecten voor.
Of je kan leren hoe je de aandacht krijgt.
Dat doe je door te delen wat je werkelijk vindt. Jouw verhalen, jouw inzichten. En niet die gelikte marketingverhalen, die kennen we nu wel. Nee, het echte verhaal.
Dat trainen we in Eigenwijze Business Community, En als je wilt, kan je daarbij zijn. Lid worden kan hier.