Hoeveel inspiratie heb je echt nodig?

Natuurlijk spenderen we tijd op Instagram, Facebook en Linkedin onder het mom van inspiratie. Want het is ook inspirerend, toch?

Al die mensen met hun marketingboodschappen en bijbehorende gelikte plaatjes. Die allemaal precies weten waar onze pijn zit en wat onze diepste verlangens zijn. Want zij hebben het ook allemaal meegemaakt. Been there, done that.

De verhalen trekken aan ons als een magneet. Magnetische marketing noemen ze dat, geloof ik. En daarom blijven we vastgeplakt aan onze smartphone, want we willen immers geïnspireerd worden en blijven.

Maar wees nu eens heel eerlijk. Hoe vaak ben jij nu echt geïnspireerd op social media?

Is dat nu echt hetzelfde als na het lezen van een prachtig boek? Of het zien van een mooie film? Voelde je dat toen ook in heel je lijf en droomde je er zelfs ’s nachts nog van?

Social media is vluchtig. En ja, je kan aan het denken gezet worden. Of een vleugje inspiratie opvangen. Maar de echte inspiratie komt vanbinnen. Inspiratie betekent bezieling volgens Van Dale. Ga voor echte inspiratie, laat je ziel beroeren. En zet inspiratie om in actie. Zodat je het plezier ervan ervaart, zoals Rumi zo mooi zegt:

 “When you do things from your soul, you feel a river moving in you, a joy.”

Ben je weer aan het scrollen op social media? Leg die telefoon weg. En ga wat jou inspireert omzetten in actie. Ga er wat mee doen.

Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Ik ben benieuwd wat jij vindt, laat een reactie achter.x