Plezier hebben. Dat is mijn belangrijkste drijfveer. En daar durfde ik lange tijd niet voor uit te komen. Daar vond ik namelijk wat van.
Plezier is plat.
Het is te simpel.
Het moet wel ergens over gaan.
Zomaar een paar gedachten die ik er over had. En ze kwamen van ver. Want mijn eerste leidinggevende had ooit gezegd: ‘Gwyneth, je kunt niet altijd doen wat je leuk vindt.’ En dat had ik eerder gehoord.
Want het leven is niet altijd leuk. Het bestaat niet alleen uit plezier.
Dat had ik gehoord.
Dat had ik gezien.
Dat had ik bovenal ervaren.
Plezier willen hebben. Dat klonk ook lange tijd als naïef. En ik zag mezelf als dat kleine, blonde meisjes met de krulletjes langs haar gezicht gedrapeerd. Sproetjes op neus, kuiltje in de wangen. En een ondeugende blik in de ogen, die anderen niet leken op te merken.
Plezier is voor kinderen. Niet voor volwassenen.
En wat nu als ik wat ik doe niet over plezier kan gaan? Na mijn studie zocht ik een baan die ik leuk vond. Plezier hebben in mijn werk was een uitgangspunt. En telkens als ik geen plezier meer had, ging ik op zoek naar ander werk. Dat duurde wel even, want je mocht niet zomaar opgeven. Dat had ik ook geleerd.
Ik realiseer me nu wat een wijsheid ik als kind had. Nu onder ogen gebracht door mijn eigen kinderen. Het ene kind dat benoemt wat geen plezier brengt. En het andere kind dat laat zien wat wel plezier geeft.
Dat is wat ik wil: plezier hebben in mijn leven en in mijn werk. Dan heeft wat ik doe zin. Dan heeft het voor mij betekenis. En voor dat gevoel doe ik het. Plezier is mijn drijfveer. Altijd al geweest.
Wat is jouw drijfveer?
Meer plezier in je marketing is een vereiste, zonder plezier is marketing een trucje. Wil je weten hoe? Download mijn ebook 111 eigenwijze marketingtips.