Helma Lensen-Aertssen

Helma Lensen-Aertssen, 33 jaar, getrouwd en moeder van een peuter van 3, is bijna 10 jaar ondernemer. Haar bedrijf Goacid bestaat 4 jaar. Het richt zich op het helpen van ZP en kleine MKB ondernemers om meer klanten en omzet te krijgen. Dit doet ze door het geven van workshops, trainingen en door sommige acquisitie- en saleswerkzaamheden over te nemen.

Ik kwam Helma voor het eerst tegen op Instagram. Het eerste wat mij opviel was het oranje. Ze is consistent met het doorvoeren van haar huisstijlkleur. Zo zag ik oranje schoenen, een oranje sjaal en een oranje haarband voorbij komen. Ik houd daarvan. Waar ik ook van houd is dat ze overal naar toe gaat. Of het nu gaat om een interview op de radio of een netwerkbijeenkomst. Helma doet het gewoon. En het zijn allemaal dingen die ik eigenlijk best wel eng vind. En die lijken voor haar moeiteloos te gaan. Daar wilde ik  meer over weten.

 

Ik volg je via Instagram en zie je regelmatig met accessoires in jouw huisstijlkleur oranje. Wat zit daar achter?

Ik ben zelf niet zo goed in het onthouden van namen en gezichten. Dit maakt het voor mij tijdens het netwerken erg lastig om te onthouden wie ik gesproken heb. Iedereen ziet er vaak netjes gekleed uit, wat uiteraard super goed en professioneel staat. Maar vervolgens is ook niemand meer onderscheidend. Alles wat ik doe vanuit mijn bedrijf doe ik vanuit mijn eigen perspectief.

Voordat ik iets verstuur kijk ik of ik het zou lezen wanneer het van een ander bedrijf af zou komen. Zou ik het doen, opzoeken, bekijken, lezen, luisteren, noem maar op. Is dat niet zo dan gaat het in de prullenbak en begin ik opnieuw. Zo ook met mijn oranje accessoires. Het helpt me tijdens een netwerkgelegenheid om onderscheidend aanwezig te zijn. Als ik het lastig vind om mensen, namen en gezichten te onthouden dan zijn er vast nog meer die dat moeilijk vinden. En het bleek, ik word iedere keer heel gemakkelijk gevonden en zelfs aangesproken door mensen die via via van mij gehoord hebben. Het meisje met de oranje sjaal of schoenen J

 

Wat vind jij lastig aan het ondernemerschap en spreek je nooit uit?

Oeh, ik ga daar een heel eerlijk en open antwoord op geven. Ik vind het confronterend dat ik blijkbaar op zoek ben naar externe bevestiging. Ik merk dat het me steekt dat familie en vrienden lijken te denken dat ik leuk maar wat aanrommel op een zolderkamertje. Ik vind het bijzonder dat het antwoord “Ik ben zelfstandig ondernemer.” ervoor zorgt dat de ander wat anders gaat doen en het antwoord “Ik ben New Business Specialist.” een leuk en gezellig gesprek oplevert. Ik voel me vaak minderwaardig als zelfstandig ondernemer daardoor.

Leuke vraag overigens, deze is me nog niet eerder gesteld!

 

Voor jou is acquisitie een koud kunstje. Voor veel vrouwen niet. Wat is jouw geheim?

Ondanks dat ik een verkoper in hart en nieren ben, is acquisitie geen verkopen. Veel ondernemers hebben het gevoel dat ze een verkoper moeten zijn of op zijn minst sales-skills moeten hebben. Dat is onzin. En dat leer ik de ondernemers dan ook tijdens de training. Ik leer mensen hoe zij nieuwe klanten kunnen werven op een manier die niet alleen bij de doelgroep en de oplossing past, maar ook bij de persoon zelf.

Ik denk dan ook dat het grote geheim is dat de ondernemers gewoon zichzelf moeten blijven.

 

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, s.v.p. laat een reactie achter.x