Dit vergat ik als startend ondernemer

Ik werk al bijna 15 jaar in het marketingvak, dan is het best beschamend om je eigen marketingfout toe te geven. Zoals met elk vak, bij een ander zie je het beter en zelf laat je de boel versloffen.

Het zal je niet ontgaan zijn, dat ik voor het delen van persoonlijke verhalen ben. Niet als trucje omdat het werkt. Maar omdat het me betekenis geeft. Als jij  mij een persoonlijk verhaal vertelt, herken ik iets van mezelf in jou. Dan hebben we een klik. En als ik niets herken, is die klik er niet. Maar kan ik nog wel nieuwsgierig zijn.

De herkenning zit op meerdere lagen. Zo kan het zijn dat je allebei moeder of ondernemer bent. Als je wat dieper kijkt, kan het ook gaan om herkenning van emoties: zoals schaamte. En dan maakt het niet zoveel uit wat je doet.

Waar ik vooral mee bezig was, was het vertellen van mijn verhalen. Het uiten van wat er in mij leeft. En dat doe ik nu nog steeds. Dat is mijn ding. Ik wil gezien worden om wie ik echt ben. En daar wil ik anderen bij helpen. Dat kan alleen als ik het zelf ook doe. En dat is niet in een keer klaar. Dat is dagelijkse praktijk.

Ik vergat een ding.

Het eerste jaar had ik mijn marketingbasics keurig op orde. Nieuwsbrief, website, contentplanning, etc. Toen besloot ik dat het allemaal trucjes waren en deed ik alles vanuit het hart, intuitie. Wat ik vergat was dat om zichtbaar te zijn je toch echt een marketingbasis moet hebben. Of dat nu online of  offline is. Je moet kiezen wat je kanalen zijn.

Je hebt een bepaalde basis nodig. Van daaruit kun je je creativiteit laten stromen en content maken die typisch jij is.

Om deze basis te leggen heb ik een marketingbasics training gemaakt. Geen fratsen, heel simpel wat je nodig hebt. Niets meer niets minder.

Zodat jij:

  • Weet wat jouw sterke punten zijn en waarvoor jouw klant wil betalen.
  • Snel en eenvoudig een aanbod samenstelt.
  • Jouw boodschap helder hebt.
  • Weet hoe en waar je zichtbaar kan zijn.
  • Weet wat echt belangrijk is op je website.
  • Een e-mailnieuwsbrief hebt.
  • Weet hoe je klanten moet werven.
  • Op een snelle en makkelijke manier veel content maakt.
  • Een planning voor content en promoties hebt.

Kijk hier wanneer de marketingbasics training begint.

 

Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Ik ben benieuwd wat jij vindt, laat een reactie achter.x