De mythe van moeiteloos verkopen met je content

Het is natuurlijk heerlijk als klanten naar jou toe komen. Je deelt een blog en daarna bestellen mensen een product in je webshop. Of ze mailen je dat ze met je willen werken. Dat klinkt super. Want het enige wat je hoeft te doen is content maken. En dan verkoop je moeiteloos.

Dit klinkt geweldig. Want veel ondernemers hebben een hekel aan traditioneel verkopen. Zoals naar een netwerkbijeenkomst gaan, daar een salespitch houden. Of nog erger: een lijst maken van potentiële klanten en die dan gaan bellen. Dus ja, vanachter die computer sales doen klinkt natuurlijk heerlijk.

Toch lukt het vaak niet.

Waarom? Je besteedt te weinig aandacht aan het maken van content.

Tijdens een Smartgirls bijeenkomst met Annemarie van Gaal, kwam ik tot een inzicht. Zij vertelde dat je elke dag een halve dag aan acquisitie moest besteden. Dus niet eerst in Canva plaatjes gaan maken. Nee, de dag beginnen met acquisitie.

Daar dacht ik over na. Want bij het woord acquisitie kwamen meteen alle negatieve associaties naar boven: koud bellen, voet tussen de deur, opdringen, tell sell methodes, etc. Toen bedacht ik me dat mijn vorm van acquisitie anders is: content maken.

Daar mag veel meer aandacht naar toe.

Om een succesvol bedrijf op te bouwen, is het nodig om een halve dag aan acquisitie te besteden. Dus als jij een succesvol bedrijf wilt vanachter je computer, is het dus ook nodig om een halve dag bezig te zijn met content. Volgens mij is er niemand die dat doet. Content maken moet snel maar even tussendoor. Want je hebt geen inspiratie of je doet al een halve dag over 1 blog en je moet ook nog al die andere dingen doen…

Daarin zit vaak het al dan niet succesvol zijn van je bedrijf. Alle mensen die elke dag met sales bezig zijn; op de oude of nieuwe manier. Dat zijn de ondernemers die succesvol zijn. Waar je ook voor kiest: mensen bellen of content maken. Er zal altijd aandacht naar toe moeten gaan.

Als jij geld wilt verdienen als je op vakantie bent. Los komen van het ruilen van tijd voor geld. En dat vanachter je computer. En dat lijkt je geweldig. Realiseer je dan dat het niet vanzelf gaat. Je redt het niet met een keer een blog te schrijven.

Je zult moeten zorgen dat je relevant bent.
Dat je unieke content maakt.
Dat wat jij doet inspirerend is.
Een specialist zijn.
Je persoonlijkheid laten zien.
Uitgesproken zijn.

Daar zul je tijd en energie aan moeten besteden. En daar zul je voor moeten gaan staan. Je zult er dag in dag uit mee bezig zijn. Er vol op in zetten. Want dan krijg je het succes. Dan neemt je bereik toe, krijg je mensen op je lijst. Dan zijn er mensen die echt zitten te wachten op wat jij te delen hebt en die kopen uiteindelijk ook bij jou. Dat doen ze niet als ze zomaar een keer iets van jou voorbij zien komen.

Het is nu meivakantie, maak er gebruik van. Maak ontzettend veel content. Geen inspiratie? Bekijk dit document waarin ik je o.a. 19 onderwerpen voor een blog geef.

Moeiteloos verkopen met je content is een reële optie. Maar je moet er wel vol voor gaan. Opkomen dagen, ook als het moeilijk is. Content maken en delen, ook als je geen inspiratie hebt. Relevant en inspirerend zijn.

Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Ik ben benieuwd wat jij vindt, laat een reactie achter.x