Bedrijven die het contact opnemen zo moeilijk mogelijk maken


Natuurlijk vind ik het handig om online te bestellen. ’s Avonds op de bank een app openen, spullen uitkiezen en de volgende dag bezorgd aan je voordeur. Ideaal, toch?

Het is makkelijk en ik maak er vaak gebruik van. Tot dat je contact probeert op te nemen met zo’n bedrijf. Je moet je eerst door een boekwerk aan veel gestelde vragen werken. Staat jouw vraag daar ooit bij?

Vervolgens zoek je naar een telefoonnummer of een e-mailadres. Ook niet te vinden. Met een beetje geluk heb je een chatfunctie. En ook dan is het nog maar de vraag of je persoonlijk contact krijgt of een robot die je wederom naar de veel gestelde vragen verwijst.

Ik vind dit geen prettige ontwikkeling. Daarom laat ik mijn account verwijderen bij de desbetreffende webshop. Hoe makkelijk het ook was.

Ik ga wel weer naar de winkel. Waar ik meteen antwoord krijg op mijn vraag. Waar ik geholpen wordt door een mens, met een glimlach en een vriendelijk woord.

En ik probeer zelf ook persoonlijk te blijven, ondanks dat ik online onderneem. Want het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Je kan online zaken doen en persoonlijk toegankelijk zijn.

Moet je voorstellen? Dat je belt naar een webshop en gewoon iemand aan de lijn krijgt? Of rechtstreeks een mail stuurt die beantwoord wordt door een echt mens?

Wees trots op jezelf als solo ondernemer of ‘kleine’ ondernemer. Weet dat je groots bent in klantenservice. Want echt contact is een schaars goed en daarmee des te belangrijker.

Hoe ervaar jij dit? Laat het in een reactie weten onder dit bericht.

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
guest
2 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
lily
lily
7 maanden geleden

Ja, zo ervaar ik het ook inderdaad bij jou. Als ik je een mailtje stuur, dan krijg ik gewoon via de mail antwoord van jou, of het nu over een factuur is of over de inhoud op agenda van de training. Net als in een winkel. Heerlijk! Maar zo jammer dat dat een uitzondering is. Ik merk dat ik het uitzonderlijk vind en daardoor ook écht heel erg waardeer. Groots in klantenservice, jazeker! En dan krijg je klanten die de moeite doen om dat even middels een berichtje onder het artikel aan je te laten weten. Chapeau!

2
0
Zou graag je gedachten willen weten, s.v.p. laat een reactie achter.x