Je hebt een mooie website, bent aanwezig op social media. Goed nagedacht over je aanbod. En dan blijft het stil. Mensen kopen niet bij je (of niet voldoende).
Dit zijn de 4 redenen waarom mensen niet van je kopen (uit het boek Launch van Jeff Walker)
Reden 1
Dit is ook de meest voorkomende reden. Mensen zijn niet geïnteresseerd in wat je koopt. Je hebt een geweldig product, goed geprijsd, maar je probeert het te verkopen aan mensen die het niet nodig hebben. Zoals bijvoorbeeld lenzen aan mensen met goede ogen.
Reden 2
Ze hebben geen geld. Maar dan ook echt niet. Ook niet om op vakantie te gaan of een andere training te volgen. Het geld is er gewoon niet.
Reden 3
Mensen geloven je niet. Je vertelt hoe geweldig je product is, maar ze zijn niet overtuigd. Of ze denken dat je niet de waarheid vertelt of dat je niet de nodige kennis hebt. Ze hebben geen vertrouwen in je intenties of in je competenties.
Reden 4
Ze geloven je. Ook dat je gelijk hebt over je product en dat het echt werkt. Maar ze geloven niet dat het voor hen werkt. Want ze hebben het al tig keer geprobeerd en het werkt vast voor anderen. Maar niet voor hen.
Bij reden 1 en 2 gaat content het verschil niet maken. Je kan heel veel tijd en geld investeren in content maken, maar als je lenzen probeert te verkopen aan mensen met goede ogen dan ga je ze daarmee niet overtuigen. Hetzelfde geldt voor reden 2. Als je geen geld hebt om op vakantie te gaan, kun je nog zulke mooie beelden van geweldige bestemmingen zien. Alles kan kloppen, maar je hebt simpelweg het geld niet.
In het geval van reden 3 en 4 kan content ervoor zorgen dat mensen wel van je kopen. Door het delen van waardevolle, inspirerende en relevante content werk je aan je geloofwaardigheid. Zodat mensen geloven dat jij de juiste persoon bent om hen te helpen en dat ze zelfs geloven dat het voor hen werkt.
Als je zorgt voor inspirerende en relevante content, kun je verkopen met je content. Dan hoef je alleen maar te delen wat je weet en zeggen mensen ‘ja’ tegen je aanbod.
Wil jij dit ook op een laagdrempelige manier leren? Doe dan meer aan de training RELEVANT.