Klanten voor het leven. Hoe krijg je die? Is het nodig om zo’n zin te hebben die je dan opdreunt als iemand vraagt wat je doet? Ik vraag me af of je daarmee de echte verbinding maakt. Het voelt toch als reclame maken. Hoe doe je het dan wel?
Klanten voor het leven. Hoe krijg je die? Is het nodig om zo’n zin te hebben die je dan opdreunt als iemand vraagt wat je doet? Ik vraag me af of je daarmee de echte verbinding maakt. Het voelt toch als reclame maken. Hoe doe je het dan wel?
Hi Gwyneth,
Een mooie boodschap, leuk om naar te luisteren. Ik ben vooral mijn niche aan het zoeken/bepalen in de wat mijn dienst is. Zoals ik al eerder schreef zijn/waren mijn ideeën steeds prachtig en groots en daardoor onuitvoerbaar. Inmiddels heb ik het volledig terug weten te brengen naar (tekst)schrijver. Nu gaat het er nog om dat ik alleen dátgene kies te gaan schrijven waar ik plezier aan beleef. Dat proces is nu gaande. Ik ben traag, dus dat gaat lekker langzaam (in combinatie met mijn werk voor LIEFKE magazine).
Uit jouw podcast begrijp ik dat het er dus niet zozeer om gaat om mijn doelgroep te bepalen, maar meer om mijn uitingen. Kunnen deze uitingen dan bijvoorbeeld op Instagram én op LinkedIn gewoon hetzelfde zijn? Dit doe ik tot nu toe wel, hoewel de netwerken nogal verschillend zijn. Maar op die manier vind ik het wel het meest authentiek. Wat vind jij?
Groet,
Helma
Hoi Helma,
Bedankt voor jouw vraag. Het gaat er inderdaad om dat je jezelf toestaat om je vrij uit te drukken. Dus delen wat je werkelijk vindt en je niet inhouden. En daarmee bedoel ik de helft van je visie vertellen of deze aanpassen. Als ik iets plaats, denk ik wel na over de ontvanger. Waarom wil ik dit delen? Als het motief zuiver is, dan plaats ik het. Dat kan per social mediakanaal anders zijn. In mijn besloten FB groep plaats ik andere dingen dan op Linkedin. Maar ik ga daarbij wel uit van mijn eigen gevoel en niet vanuit de verwachtingen van de doelgroep.
Groeten,
Gwyneth